søndag 18. mars 2012

Skaff deg eit spiskammer!

Kom over ein artikkel i lokalavisa som var henta frå abcnyheter.no om at spiskammer, som var sjølvsagt i einkvar heim fram til 1950-tallet, no er tilbake på ønskelista til mange.

FOTO: Fredrik Sanberg / Scanpix



FOTO: Fredrik Sanberg / Scanpix

Nå er me så heldige at me faktisk har eit lite spiskammer, og det skal bli så kjekt å lage det til med hyller, hylleremser og lignande. Men det blir nok litt fram i tid, må nesten pusse opp huset og bygge tilbygg først. Men det er nå lov å drøyme seg litt vekk i korleis det vil bli når alt omsider blir ferdig. ;)



Spiskammeret vårt!


Spiskammeret vårt ligg ved hovedinngangen der det er ein kjøkkeninngang. Det har tre utvendige veggar, slik at det vert mest mogeleg avkjøla.

1 kommentar:

  1. Hei Husfrua!
    Så herlig at dere har kjøpt dette stedet, og går løs på å pusse opp med iver og glede! Spiskammers husker jeg min farmor hadde, og det er jo supert å ha for ei Husfrue!

    Så hyggelig at du liker bloggene mine! Og, Madam Blå tingene er bare såååå hyggelige, og ville sikkert passet veldig godt på ditt landsens kjøkken! Den store kaffekannen er ikke solgt ennå. Jeg har jo mange andre hyggelige ting i Madam Blå også, bl.a. puddingformer, saltkar, sodaskål, halvlitermål, lokk m.m. Jeg har et mindre saltkar også som er litt eldre, med eldre skrift på. Det koster endel å sende (170,- for Norgespakke inntil 10 kilo), så det er neste mer lønnsomt å kjøpe mer enn 1 ting! Men det bestemmer du! Ta gjerne kontakt med meg på e-post: cathjust alfakrøll online.no, så skal jeg evt. sende deg bilde av det andre saltkaret, hvis du vil. Det har jeg ikke rukket å legge ut på bloggen ennå!

    Ha en fortsatt fin søndag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett